B2B annoncering på LinkedIn

//

LinkedIn er verdens største faglige sociale netværk, og er samtidig en spændende mediekanal til dig der er B2B-virksomhed. LinkedIn annoncering kan segmenteres efter unikke kriterier, der ikke ses andre steder. Her får du lidt information om segmenteringsmulighederne fra en LinkedIn ekspert.

Skarp segmentering på LinkedIn

Segmenteringsmulighederne i LinkedIn’s annonceadministrator er baseret på en lang række faglige informationer om brugerne. Du kan målrette annonceringen mod personer baseret på deres arbejdsgiver, branche, anciennitet, jobtitler, faglige kompetencer og meget mere. Du kan tilmeld krydskombinere disse faglige segmenteringsmuligheder, der betyder at du kan oprette målgrupper med minimalt spild. Det er endda muligt at oprette målgrupper ned til 300 personer – se det er hyper-segmentering!

Lad os tage et eksempel med en værktøjsvirksomhed med navn ToolX, der sælger professionelt værktøj til tømrer- og entreprenørvirksomheder. ToolX vil gerne i annoncere mod håndværkere, og det ved hjælpe af jobtitler gruppere alle dem på LinkedIn med jobtitler såsom håndværker, tømrer, mester osv. De kan også lave en anden målgruppe baseret på branchen ved at målrette “Construction” og krydskombinere dette med anciennitet, så man rammer ledelsen eller højtstående medarbejdere såsom indkøbschefer i branchen. På den måde har ToolX nu lavet to forskellige delmålgrupper på LinkedIn som de kan annoncere mod.

Denne form for målretning betyder at ToolX har et minimalt spild i målgruppen, da den er baseret på personer i den branche der er deres fokusområde. Næste skridt er at udvikle selve annoncen – altså det content som de to målgrupper skal eksponeres for. Det gælder både billede, film og tekst, og her kan man med fordel udvikle unikt content til hver delmålgruppe, der formentlig vil fokusere på forskellige ting. Tømrerne fokuserer måske mere på hvordan værktøjet kan hjælpe dem i hverdagen, og gøre at de arbejdere smartere, imens ledelsen måske har mere fokus på levetid og pris. På den måde kan ToolX kører to forskellige budskaber mod hver sin målgruppe, og de kan løbende se hvordan annoncerne og målgrupper performer ud fra antal eksponeringer, kliks, CPM-priser osv.

Leder du efter en LinkedIn ekspert eller et mediebureau der kan hjælpe dig, så står vi til rådighed hos Berthu & Company.