Vælg det rette telefonsystem

//

Få brancher er så prisfølsomme som telefoni. Tendensen gælder også for erhvervstelefoni, men til forskel fra private mobilabonnementer er telefoniprodukterne til virksomheder ganske forskellige. At vælge det rette telefonsystem handler om alt fra kravene fleksibilitet og muligheden for systemintegrationer til behovene for særlige funktioner hos de enkelte medarbejdere.

Hos Uni-tel anbefaler vi i særlig grad at gå efter et telefonsystem med stor fleksibilitet. Det gælder i øvrigt ikke kun fleksibiliteten i den tekniske platform, men også fleksibiliteten i den aftale, man tegner med selskabet.

Fleksibelt telefonsystem

I forhold til aftalen skal det eksempelvis være nemt at skrue op og ned for antallet af linjer og simkort. Det skal være nemt at til- og fravælge bestemte funktioner. Og adgangen til teknisk personale skal være ligetil, så eventuelle ønsker til justering ikke begrænses af praktiske forhold. Årsagen er, at de færreste virksomheder står stille. Mange vokser over tid, og indimellem kan det også gå den gale vej, så der må skrues ned for setuppet. Uanset hvad, er det ærgerligt at være hængt op på en aftale (med en pris) som passede til den virksomhed, man var for et eller flere år siden.

Integration til telefonsystemer

I forhold til at få den rette tekniske fleksibilitet og at få gevinst af den, er det vigtigt at være grundig i sit forarbejde: Hvilke interne systemer har man, som med fordel kan integreres med telefonien? Det kan være alt fra diverse CRM- og ERP-systemer til Office 365. I kan tillade jer at stille krav til, at tingene skal kunne spille sammen. Og at have en telefonikonsulent tilknyttet, der ikke blot har forstand på sit eget system, men også har forretningsforståelse og er i stand til at pege på, hvor I kan bruge telefonsystemet til at lette hverdagen og styrke forretningen i bred forstand.

Lokale forhandlere 

Uni-tels forhandlere hjælper jer med alle faser fra analyse til implementering og drift. Det betyder ikke blot, at I får et system, der kan løfte jeres forretning. Det betyder også, at I aldrig kommer til at betale for noget, I alligevel ikke har brug for.

På et mere grundlæggende niveau er der naturligvis også nogle basale funktioner, som slet og ret bare skal være der. Ting, der løfter serviceoplevelsen hos kunderne og gør hverdagen nemmere for medarbejderne. Nogle af de mest anvendte funktioner er et brugervenligt dashboard, nem omstilling, automatisk viderestilling samt nem omstilling mellem mobil, bordtelefon og softphone. For slet ikke at tale om vis nummer-funktion, forstyr ikke-funktion, telefonsvarer, statistikmodul osv. Alt sammen bør rummes i et moderne telefonsystem.

Læs mere om mange af de generelle features, et telefonsystem bør rumme og få rådgivning om, hvordan, I vælger rigtigt, på uni-tel.dk