Disse 3 ting kan gøre din hjemmeside utroværdig

//

Er der noget, du ikke ønsker, så er det, så besøgende kommer forbi din hjemme, at de efterlades med et udtryk af, at din hjemmeside er utroværdig. Det skaber nemlig hurtigt mistillid, og det sker så hurtigt som et splitsekund, og så er de videre i deres søgen væk fra din hjemmesiden.

Der er et par ting, du kan prøve at være opmærksom på, når du skal tænke over, om din hjemmeside er troværdig – eller om nogle elementer fremstår som utroværdige. Du kender dem sikkert godt selv, når du besøger hjemmesider, men når man selv sider og stykker en hjemmeside sammen, kan man uheldigvis godt blive blind for det.

Lange og mærkelige links

Lange og mærkelige links, der indeholder en lang række af små bogstaver, store bogstaver, tal og tegn kan skabe en mistænksomhed, hvor man bliver i tvivl om afsenderens intentioner. Det kan være fordi, at denne slags links minder os om dem, vi har prøvet at modtage via en spam mail, når ukendte bagmænd forsøger at lokke informationer ud af os. Hvis du vil have hjælp til at forkorte lange links, så de er meget kortere, så læs mere her.

Grumsede billeder i dårlig kvalitet

Du har sikkert en masse forskellige billeder rundt omkring på din hjemmeside. Det er uhyre vigtigt, at du sørger for, at disse billeder fremstår helt klare og gode i kvaliteten. Hvis billederne er grumsede, pixelerede og i dårlig kvalitet, kan det virke useriøst, som om du ikke rigtigt har taget stilling til dem. Og de er der trods alt, fordi du har taget et valg om, at du skal være det for det visuelle og tiltalende. For billeder afkoder vi langt hurtigere end tekst, og derfor er billedet utroligt gode at have på en hjemmeside. Med de rette farver behager de vores egne, og de kan efterlade os med det helt rette indtryk i forhold til det du ønsker at signalere med hjemmesiden.

De forkerte farvesammensætninger

Og apropos farver, så kan de forkerte sammensætninger også få din hjemmeside til at se uprofessionel og amatør-agtig ud. Det er nemlig de visuelle elementer på en hjemmeside, vi i løbet af meget få millisekunder bedømmer en hjemmeside ud fra. De er derfor helt afgørende for, at din hjemmeside har det helt rette udtryk, så dine besøgende vælger at blive på den. Og det er naturligvis helt afgørende for, om du kan skabe salg eller din hjemmeside kan løbe rundt.